Större bilder

Om ni klickar på bilderna så blir dom större, i sin naturliga storlek. Ni får då även alla bilder i ett "bildspel" som ni kan klicka fram och i naturlig storlek.

lördag 4 juli 2015

En cykeltur till Ekenabben

Det var underbart väder idag, nästan för varmt men det svalkade mer att cykla än att gå. Cyklade Hammarleden till Ekenabben och den startade vid båtklubben.

                                                                    Mot ekenabben...
                                 Solen sken och Hammarsjön hade och himlen hade samma fina blå färg.

                                                            Ett tvåvånings fågel/utsiktstorn.
                                Arkimedesskruven som användes för att torrlägga Nosaby viken. Nuförtiden finns det vattenpumpar som pumpar ut vattnet till Hammarsjön.


 På hemvägen ledde jag cykeln på andra sidan banvallen och letade efter ormar. Alla jag talat med har sagt att dom har sett massor av ormar(Snokar) där när dom gått där. Jag ledde cykeln i värmen kanske en halv kilometer, men inte en orm jag såg, det var nog för varmt. Jag såg några fina vilda blommor som jag inte vet vad det är för några.


                                                      Utsikten över den fina Hammarsjön.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar