Större bilder

Om ni klickar på bilderna så blir dom större, i sin naturliga storlek. Ni får då även alla bilder i ett "bildspel" som ni kan klicka fram och i naturlig storlek.

måndag 3 augusti 2015

Kjugekull

Tog mig en runda till Kjugekull, har inte varit där sedan jag var barn. Det var många turister där, flera från England som jag pratade med.

                                                Här börjar Kjugekull, från parkeringen.




Där fanns även Kjuge växter, vet inte om dom kommer från Kjugekull, och är fridlysta.




Bakom denna grinden börjar Kjugekulls sevärdheter. Det finns frigående får där men jag såg inga.

                                                             Jag började med utsikt högen.



Trappan upp till Utsikt högen. 

                                               Där uppifrån var det en fantastisk utsikt!  






Jag hittade inga jättegryter och var varm och lite trött efter klättringen upp för berget så jag orkade inte leta mer.☻ Hittade tre små grytor, den till vänster var utan vatten.




                                  Jämte kaféet låg ett litet hus med grästak, rätt häftigt!☻ 





Och så fiket, där dom även serverade paj och rostade mackor och naturligtvis kakor.☻


                                    

                                  

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar