Större bilder

Om ni klickar på bilderna så blir dom större, i sin naturliga storlek. Ni får då även alla bilder i ett "bildspel" som ni kan klicka fram och i naturlig storlek.

måndag 17 augusti 2015

Linné rundan

Det finns två Linné rundor i Kristianstad, en kortare och en lång. Idag tog jag den långa. Blev lite besviken för jag trodde det skulle vara blomster och annat sevärt. Jag började rundan i tivoliparken.




När jag hade cyklat ett par kilometer så såg jag en liten sjö, säkert en avstickare från Helge å. Den var full av stenar, trodde jag. Satte på det stora objektivet och såg att det var en mssa fåglar!☻




Det var kreatur på bägge sidor av rundan så man fick ta sig igenom tre sådana här grindar.



Man kom ut på lillö sedan fortsatte rundan. Här är Lillö borg



Här ligger ungtjurarna och latar sig.☻



På den sista etappen fanns det ett utsiktstorn, jag var redan så trött i benen så det kändes att gå uppför, men vilken fin utsikt! Trappan upp, en lång och en kort.




                                                                Utsikten från tornet. 


 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar