Större bilder

Om ni klickar på bilderna så blir dom större, i sin naturliga storlek. Ni får då även alla bilder i ett "bildspel" som ni kan klicka fram och i naturlig storlek.

söndag 5 juli 2015

Snok jakt - inga snokar

I förmiddags var jag ute vid Hammarsjön längs Hammarleden där det ska krylla av snokar. Jag såg två, den första smet in mellan stenarna men hade en del av svansen utanför, precis när jag skulle greppa den så smet den in helt. Ville inte röra stenarna ifall någon skulle ramla på snoken. Den andra såg jag en bit ner, nästen vid vattenbrynet men tusan vad snabba dom är, han inte blinka förrän den hade gömt sig. Det blev dock några andra foton.
Solen lös och värmde, 30 grader i skuggan, säkert minst 40 grader i solen.
 
Träffade ett par tjejer som var ute med sina hästar. Dom försökte bada dem men hästarna ville inte.

                                                              Jättefina hästar dom hade.

 Det är, kanske 500 meter med sten. Det var där den ena snoken försvann, hann inte ta den förrän den var långt inne mellan stenarna.
Ett litet flöde från Helge å som rinner ner i Hammarsjön. Helge å har små avstickare lite överallt.
                                                      Näckrosorna trivs i Hammarsjön!




Imorgon ska jag, om jag kan, cykla till Hammarleden och "snoka" upp några snokar!☻ 

1 kommentar:

  1. där där hästarna var, oj va jag har metat där under mina tonår,

    SvaraRadera