Större bilder

Om ni klickar på bilderna så blir dom större, i sin naturliga storlek. Ni får då även alla bilder i ett "bildspel" som ni kan klicka fram och i naturlig storlek.

måndag 6 juli 2015

Äntligen - Snokar på bild

Jag vaknade tio i sex i morse, drack mitt kaffe, kollade mejlen och hoppade in i duschen. Klockan var bara lite i åtta men jag hade ingen ro så jag tog cykeln ner till Hammarleden vid Hammarsjön och gick där längs stenrösen vid vattenbrynet där ormarna är. Det var rätt kallt och jag gissade på att det inte skulle vara någon framme, och jag såg ingen heller. Cyklade hemåt men återvände klockan halv elva, då var det varmare och solen tittade fram. Jodå, jag såg en del ormar men eftersom det är stenröse så är det inte lätt att få bra bilder på hela ormar eftersom dom brukar hålla sig nära någon "grott öppning" så att dom lätt kan gömma sig. Jag har hela tiden tänkt att fånga en så man kunde få en närbild, men det är nästintill helt omöjligt om dom inte ringlar sig upp på gång och cykel vägen. Jag fick iallafall fyra rätt så bra foton, bättre än inget. ☻ 
                Lägg märke till huvudet i mitten av bilden lite till vänster. Den är vit ovanpå


 Ska se om vädret tillåter imorgon, i så fall ska jag ta en runda och om jag har tur, fånga en snok så att jag kan ta när bilder av den. ☻

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar